Als je een interessant project hebt gevonden in de online vrijwilligersproject database kun je je inschrijven door een account aan te maken.

Let op: we kunnen je inschrijving pas in behandeling nemen na betaling van het inschrijfgeld. Om deel te nemen in een project betaal je inschrijfgeld aan Stichting VIA. Het inschrijfgeld voor een enkel project bedraagt €140. Als je meerdere projecten wil doen in de vijf jaar daarna, betaal je nog maar 90 euro per project.

Voor sommige projecten betaal je nog een extra inschrijfgeld bij aankomst in een land. Dat wordt altijd expliciet in de projectbeschrijving vermeld.

Oost-Azië, Sub-Sahara Afrika, Midden-Oosten, Centraal Amerika, Noord Afrika?

LET OP: Op dit moment hebben wij helaas niet de mensen (met de juiste kennis en ervaring) in huis om onze vrijwilligers goed voor te bereiden op projecten in deze gebieden. Daarom zenden wij alleen mensen naar deze gebieden als we een ervaringsdeskundige buiten onze organisatie kunnen vinden. Helaas lukt dat niet altijd voor alle gebieden.